Monday, August 3, 2009

MI KUAH KETAM CERUK TO'KUN

Selain mi udang Sg Dua, balik BM mama mesti pekena mi kuah ketam ceruk To'Kun...walau bandar BM dah makin sebok dan berubah tp senang je nak carik..kerana dia berhadapan mesjid Ceruk To'Kun yg dibelakang mesjid tulah rumah Datuk Seri Anuar Ibrahim
Tahun demi tahun ...rasa mi ni cam berlainan saja kenapa ek...?

Dolu2 mama pernah jenguk dalam periuk kuahnyer ada banyak tulang lembu...skang dah tak ade sbb tu rasa laen kot...erm mana ketam ? tak nampak pun...tenggelam kat bawah kot...

Apek ni melanggan sejak berzaman

Manyak sotong...erm mama rasa sotong tu sotong keringlah...

Nak udang banyak pun bleh
Mi goreng sedap gak
bawang goreng lebeh sket...eh, lebeh banyak nih :)

1 comment:

Abang Putra said...

Entri mama ni buat saya belenje air liur sokmo. Bila nak bawa saya makang mee ketam ni. Dah tak tahan ni.